اصول 1: اجازه دهید آن را حس کند
اجازه دهید ما به آموزش در تلاش برای درک از مفاهیم ریاضی و روش ها، "چرا" چیزی کار می کند، و نه تنها "چگونه".
این درک، من مطمئن هستم که بسیاری از شما متوجه هستم، همیشه بلافاصله آمده است. حتی ممکن است سال ها طول بکشد به درک چند مفهوم. به عنوان مثال، ارزش مکانی و کودکان چیزی را درک جزئی در ابتدا، و است که عمیق تر سپس بیش از یک چند سال.
چرا این برنامه های درسی خوب بسیاری از استفاده مارپیچی است: آنها به مفهوم از سال آینده، سال آینده، و بعد آمده است. این می تواند بسیار خوب است اگر بیش از حد پوند انجام شد (برای 5-6 سال و احتمالا بیش از حد).
با این حال، فزاینده همچنین دارای مشکلات: اگر فرزند شما مفهوم نیست، برای نه کورکورانه "اعتماد" از استمرار و فکر می کنم، "خوب، او آن را در سال آینده می شود هنگامی که کتاب می آید در اطراف به آن."
در کتب مکتب در سال بعد، لزوما در حال حاضر مفهوم در همان سطح - ارائه ممکن است خیلی دشوار است. اگر طفل "آن را" نیست، آنها ممکن است آموزش بسیار عمومی برای مفهوم مطلق نیاز دارند.
"چگونه" چیزی که اغلب آثار و درک رویه به نام: کودک می داند که چگونه به کار یک کشتی یا بخش می داند روش برای افزودن کسر. این امکان و اغلب برای یادگیری "چگونه" مکانیکی و بدون درک چیزی چرا این نسخهها کار میکند. روش آموخته شده در این راه اغلب به راحتی فراموش کرده اید.
رابطه "چگونه" و "چرا" - یا بین مفاهیم و روش - و پیچیده است. یکی می کند قبل از دیگری آمده است در مجموع همیشه، و آن را نیز از کودکی به کودک دیگر متفاوت است. و، درک مفهومی و رویه در واقع به یکدیگر کمک: دانش مفهومی (درک "چرا") و مهم برای توسعه تسلط رویه ای، مسلط در حالی که دانش رویه ای پشتیبانی از توسعه یادگیری و درک کشش.
سعی کنید متناوب دستورالعمل: آموزش چگونگی اضافه کردن کسر، و اجازه دهید عمل دانش آموز. سپس توضیح دهد که چرا آن کار می کند. بازگشت به برخی از عمل. جلو و عقب. دیر یا زود باید آن را معوج بود - اما ممکن است سال آینده به جای این یکی، یا پس از 6 ماه به جای این ماه.
بسیاری از قاعده کلی، به ترک در مجموع موضوع تا کلبه دانش آموز می داند "گفتن" و درک "چرا".
نکته: شما می توانید اغلب درک دانش آموز از موضوع با
آموزش ریاضی به کودکان درخواست او را به تولید به عنوان مثال، ترجیحا با یک عکس و یا تصویر دیگر تست کنید: "من به عنوان مثال از ضرب کسر شده توسط تعدادی مجموع بگویید، و رسم یک تصویر از آن" هر آنچه می شود تولید می معلم در مورد آنچه که واقعه را درک شده بگویید.
اصول 2: به خاطر اهداف
اهداف آموزش خوب شما چه هستند؟ هستند آنها ...
را به پایان برساند این کتاب تا پایان سال تحصیلی
مطمئن شوید که بچه ها ... عبور از آزمون؟
و یا اینکه بیشترین گل شما به نظر می رسد:
افزودن دانشجویی مثلا من، فراکسیون ساده، و ضرب
من دانشجو تقسیم می گویند با 10، 100 و 1000.
این ها همه یک دوست "فرعی" می باشد. اما آنچه هدف نهایی از یادگیری ریاضیات مدرسه است؟
این اهداف در نظر بگیرید:
دانش آموزان باید قادر به حرکت زندگی خود را در این مجتمع جهان تا کنون چندان مدرن است.
این شامل خرید و فروش با مالیات، وام، کارت های اعتباری، خرید، بودجه بندی، و خرید. جوانان ما باید قادر به تحمل عاقلانه پول. همه که نیاز به درک خوبی از قطعات، نسبت، و درصد.
یکی دیگر از هدف بسیار مهم از آموزش ریاضی در مجموع و برای فعال کردن دانش آموزان به درک اطلاعات و aroud. در جهان امروز، این شامل بسیار کمی از اطلاعات علمی. قادر به از طریق آن را بخوانید و آن را نیاز به حس دانستن بزرگ و اعداد کوچک، آمار، احتمال، و درصد.
و پس از آن یکی بیشتر. ما نیاز به آماده سازی دانش آموزان ما برای مطالعه ی بیشتر در علم و خوب است. نه هر کس نیاز دارد در نهایت جبر، اما برای بسیاری از، و نه برای نوجوانان همیشه می دانم چه حرفه ای آنها ممکن است را انتخاب کنید و یا در نهایت با.
من می خواهم برای اضافه کردن یک هدف گسترده تر خوب آموزش و پرورش: آموزش استدلال استقرایی یا قیاسی. هندسه دوره بالا مدرسه و یک مثال خوب از این، اما هنگامی که به درستی آموزش داده، مناطق دیگر از مدرسه به خوبی آن را می گویند بهترین.
سپس یک هدف بیشتر است که من شخصا احساس نسبتا به شدت در مورد: اجازه دهید دانش آموزان برخی از زیبایی ریاضیات را ببینید و به یادگیری به مانند آن، و یا حداقل، مطمئن شوید که آنها در مورد ریاضیات احساس نمی منفی.
بیشتر شما می توانید این اهداف واقعی بزرگ در ذهن داشته باشید، شما در بهتر اتصال به آنها پاسخ فرعی خود را. و بیشتر به شما می توانید به اهداف و فرعی در نظر داشته باشید، معلم بهتر به شما خواهد بود.
به عنوان مثال، اضافه کردن، ساده، و ضرب کسری تمام اتصال با درک هدف گسترده تر روابط پاره و مجموع است. به زودی به منجر خواهد شد نسبت، نسبت، و درصد. همچنین، تمام عملیات به کسر اساس منطقی لازم برای حل معادلات و برای عملیات با عبارات گویا (در جبر) می باشد.
گره زدن در با اهداف، کتاب یاد داشته باشید که برنامه درسی و یا از ابزار و دوست به اهداف دست - هدف پوند در خود دارد. آیا تا به حال برده به هر کتاب خوب نیست.