اختلالات یادگیری معمول است. بین 8 تا 10 درصد کودکان زیر 18 سال در ایالات متحده ممکن است نوعی نقص در یادگیری داشته باشند.
ناتوانی های یادگیری هیچ ارتباطی با هوشمند بودن فرد ندارد. در عوض ، یک فرد مبتلا به ناتوانی در یادگیری ممکن است فقط چیزها را متفاوت ببیند ، بشنود یا درک کند. این می تواند کارهای روزمره ، مانند مطالعه در یک آزمون یا تمرکز در کلاس را بسیار دشوارتر کند. استراتژی هایی وجود دارد که فرد می تواند برای کنار آمدن با این تفاوت ها آسان تر کند.
انواع ناتوانی های یادگیری
انواع مختلفی از اختلالات یادگیری وجود دارد و آنها می توانند به طور متفاوتی بر روی افراد تأثیر بگذارند. توجه به این نکته مهم است که اختلال بیش فعالی با کمبود توجه (ADHD) و اختلالات طیف اوتیسم همان اختلالات یادگیری نیستند.
انواع اصلی اختلالات یادگیری عبارتند از:
دیس پراکسی دیس پراکسی مهارت های حرکتی فرد را تحت تأثیر قرار می دهد. مهارت های حرکتی در حرکت و هماهنگی به ما کمک می کند. کودک خردسال مبتلا به دیس پراکسی ممکن است به چیزهایی برخورد کند یا در نگه داشتن قاشق یا بستن بند کفش خود با مشکل روبرو شود. بعداً ، آنها ممکن است با مواردی مانند نوشتن و تایپ کردن دست و پنجه نرم کنند. سایر مشکلات مرتبط با دیس پراکسی عبارتند از:
مشکلات گفتاری
حساسیت به نور ، لمس ، چشایی یا بو
مشکل در حرکات چشم
نارساخوانی نارساخوانی بر نحوه پردازش زبان توسط فرد تأثیر می گذارد ، و این می تواند خواندن و نوشتن را دشوار کند. همچنین می تواند از نظر دستور زبان و درک مطلب با مشکل روبرو شود. کودکان همچنین ممکن است در بیان کلامی و جمع آوری افکار در هنگام مکالمه مشکل داشته باشند.
دیسگرافی دیسگرافی توانایی نوشتن فرد را تحت تأثیر قرار می دهد. افراد مبتلا به دیسگرافی ممکن است مشکلات مختلفی داشته باشند ، از جمله:
دست خط بد
مشکل در هجی کردن
دشوار گذاشتن افکار روی کاغذ
دیسکلاکولیا حساب دیسکلیا توانایی شخص در انجام ریاضیات را تحت تأثیر قرار می دهد. اختلالات ریاضی می تواند اشکال مختلفی داشته باشد و علائم مختلفی از فردی به فرد دیگر داشته باشد. اختلال یادیگیری ریاضی در کودکان در کودکان کم سن ، حساب دیسکال ممکن است بر یادگیری شمارش و تشخیص اعداد تأثیر بگذارد. هرچه کودک بزرگتر می شود ، ممکن است در حل مسائل اساسی ریاضی یا به خاطر سپردن مواردی مانند جداول ضرب مشکل داشته باشد.
پیشنهادی
اختلال پردازش شنوایی. این مشکلی در نحوه پردازش صداهایی است که فرد از طریق آن پردازش می کند. این مشکل به دلیل کم شنوایی ایجاد نمی شود. افراد مبتلا به این اختلال ممکن است با مشکل روبرو شوند:
یادگیری خواندن
تشخیص صداها از نویز پس زمینه
دنبال کردن دستورالعمل های گفتاری
گفتن تفاوت بین کلمات مشابه صدا
یادآوری چیزهایی که شنیده اند
اختلال پردازش بصری. شخصی با اختلال پردازش بینایی در تفسیر اطلاعات بینایی مشکل دارد. آنها ممکن است با خواندن یا گفتن تفاوت بین دو جسم شبیه به هم مشکل داشته باشند. افراد مبتلا به اختلال پردازش بینایی اغلب در هماهنگی چشم و دست دچار مشکل می شوند.
تشخیص ناتوانی در یادگیری
تشخیص اختلالات یادگیری دشوار است ، زیرا لیست مشخصی از علائم متناسب با هر کودک وجود ندارد. همچنین ، بسیاری از کودکان سعی می کنند مشکل را پنهان کنند. ممکن است موارد واضح تری از شکایت مکرر در مورد مشق شب یا کودکی که نمی خواهد به مدرسه برود ، متوجه نشوید.
پروژه تحقیقاتی در حال انجام است
این مطالعه ادغام حرفه ای و اجتماعی زنان مهاجر از روسیه و اتحاد جماهیر شوروی سابق با سوابق تحصیلی قوی را بررسی می کند. هدف این مطالعه اصطلاحاً "آموزش ریاضی روسیه" است - یک طیف ویژه حرفه ای و آموزشی در بخش آموزش تکمیلی بعد از مدرسه که توسط مهاجران روسی (زن) ایجاد شده است. مدارس ریاضیات روسیه از دهه 1990 در سراسر ایالات متحده در حال تکثیر بوده و تعداد آنها همچنان رو به رشد است.
پدیده آموزش ریاضیات روسیه در تقاطع مهاجرت ، جنسیت و سرمایه انسانی بالا در حال تکامل است و آن را به عنوان یک موضوع مطالعه ای چند وجهی و فوق العاده جالب در نظر گرفته است. در این پروژه ، ما با استفاده از اپتیک رشته های مختلف اجتماعی ، این پدیده را از دیدگاه های مختلف تحقیق می کنیم.
مدارس ریاضی روسیه به عنوان بخشی از آموزش سایه
از منظر مطالعات آموزشی ، پدیده آموزش ریاضیات روسیه به عنوان بخشی از بخش ویژه فرهنگی "آموزش سایه" تحلیل می شود. منظور از تحصیلات سایه ، دانشمندان آموزش معمولاً آموزشهای تکمیلی هستند که خارج از سیستم اصلی مدارس صورت می گیرد. اگرچه معنای "آموزش سایه" در ابتدا با تدریس خصوصی تکمیلی با هدف آماده سازی دانش آموزان برای امتحانات و آزمون ها یکسان بود ، امروز این پدیده مجموعه وسیعی از موسسات را فراتر از تدریس خصوصی می گذارد. آنها از نظر فرم ، هدف و مخاطبان متنوع هستند ، از دروس یک به یک گرفته تا کلاسهای گروهی بزرگتر.
آموزش ریاضیات بعد از مدرسه در ایالات متحده عمدتا توسط مهاجران انجام می شود ، آنها از روش ها و روش های تدریس استفاده می کنند که در کشورهایشان بسیار م effectiveثر واقع شده است. مدارس ریاضیات روسیه ، که از دهه 1990 در سراسر ایالات متحده گسترش یافته اند ، به دنبال بازتولید رویکردهای م effectiveثر در آموزش ریاضیات در اتحاد جماهیر شوروی هستند که این کشور را به یک رهبر جهانی در ریاضیات و علوم سخت تبدیل کرد.
در حالی که مدارس ریاضی روسیه توانایی بالایی در بهبود آموزش ریاضیات دارند ، اما از آنجا که در خارج از سیستم آموزش رسمی در "سایه" فعالیت می کنند ، از مرکز دولت خارج می شوند. این پروژه در تلاش است تا امکان استفاده از مزایای آموزش ریاضی غیررسمی روسیه در آموزش رسمی مدارس را کشف کند.
آموزش ریاضی روسیه به عنوان کارآفرینی قومی
از منظر مطالعات مهاجرتی ، آموزش ریاضیات مهاجران روسی مانند کارآفرینی قومی یا اشتغال خودکار زنان مهاجر پس از شوروی با سرمایه انسانی بالا به نظر می رسد.
کارآفرینی قومی یا مشارکت در مشاغل شخصی معمولاً در بین مهاجران بیشتر از شهروندان بومی است. تصمیم به اشتغال مستقل ممکن است در نتیجه مسدود شدن تحرکات حرفه ای ، موانع ساختاری یا ظهور فرصت های جدید اقتصادی باشد. مطالعه ما به دنبال درک این است که چه نوع فرصت ها یا موانعی نقش تعیین کننده ای در مسیرهای حرفه ای آن دسته از زنان مهاجر روسی که تصمیم به کارآفرینی آموزشی دارند ، داشته است.
منشأ قومی (روسی) آموزش ریاضیات روسیه یکی دیگر از معمای تحقیقاتی است. در حالی که "ریاضیات روسی" در بسیاری از ایالت ها به "مارک قومی" آموزش ریاضیات با کیفیت بالا تبدیل شده است ، تا چه حد می توان آن را از نظر مطالعات مهاجرت به عنوان یک تجارت قومی در نظر گرفت؟ یک جامعه قومی معمولاً به عنوان یک منبع مهم در تجارت قومی دیده می شود و از کارآفرینانی که شغل خود را شروع می کنند پشتیبانی می کند و اغلب به عنوان مشتری اصلی آنها فعالیت می کند. چه عوامل تعیین کننده فرهنگی ، آموزش ریاضی را به یک تجارت قومی مرتبط با مهاجران روسی تبدیل می کند؟ نقش جامعه مهاجر روسیه در موفقیت در آموزش ریاضی روسیه چیست؟
عوامل تعیین کننده جنسیت آموزش ریاضی روسیه
ادغام حرفه ای زنان مهاجر با مهارت بالا به دلیل ویژگی های نقش جنسیتی آنها در خانواده با مردان با مهارت بالا متفاوت است.
علی رغم این واقعیت که اکثر مهاجران به ایالات متحده در دهه های اخیر زن بوده اند ، اما ادبیات موجود در مورد مهاجرت نسبت به کارگران مرد کم مهارت ، به ویژه کارگران فاقد مدارک مغرضانه است (Meyers and Jachimowicz 2003). در همان زمان ، تحقیقات در مورد مهاجران با مهارت بالا و به ویژه در مورد مهاجران زن با مهارت بالا محدود شده است. بیشتر مطالعات به چگونگی تأثیر جنسیت بر ادغام مهاجران ناتوان هستند (لوگان و ریورا درو 2011). در دهه های اخیر ، موج جدیدی از تحقیقات در تقاطع جنسیت و مهاجرت پدید آمده است ،بازی ریاضی کودکان 5 ساله که توجه دانشمندان را به زنان مهاجر جلب کرده و مطالعات مهاجرت را "ایجاد می کند". از دیدگاه جنسیت ، بخش آموزش ریاضیات روسیه یک مطالعه موردی عالی است که از طریق آن می توان تعادل بین نقش های جنسیتی را به عنوان کارگر یا همسر و اهمیت تحصیلات عالی مهاجر زن روسی در مشارکت در کار با حقوق بررسی کرد.
طراحی و روش تحقیق
این مطالعه از رویکرد کیفی مبتنی بر مصاحبه های عمیق بیوگرافی و تخصصی استفاده می کند. ما قصد داریم جمع کنیم
ما بسیار هیجان زده هستیم که می توانیم یک نگاه اجمالی به کتاب جدید و زیبا از تصویرگر و نویسنده جویس هسلبرت داشته باشیم! Pitter Pattern همه چیز در مورد معرفی بچه ها با الگوهای ساده ای است که در همه جای اطراف ما می توان یافت: در طبیعت ، ورزش ، ریاضیات ، زبان ، هنر و موسیقی! لو و دوستانش عاشق جستجوی الگوها هستند - چه الگوهایی را با آنها پیدا می کنید؟
ما دوست داریم که https://kids.barsamath.com/blog/teach-patterns/ پیتر نه تنها دارای تصاویر شگفت انگیز باشد بلکه یک ابزار آموزش عالی نیز هست! بچه ها ماجراهای لو را دنبال می کنند زیرا او از الگوها یاد می گیرد و سپس می تواند این درس ها را در زندگی روزمره خود نیز بگذارد. حتی می توانید برای آشنایی با الگوهای موجود در لحاف کاری ، یک برگه فعالیت قابل چاپ رایگان بارگیری کنید ، به یک راهنمای آموزش دسترسی پیدا کنید و البته کار هنری را به همراه فیلم زیر انجام دهید!
Pitter Pattern در هر جایی که کتابها در 11 فوریه به فروش می رسند در دسترس است - امروز نسخه خود را پیش سفارش دهید!
درباره الگوها با الگوی پیتر اطلاعات کسب کنید
چه چیزی شما را به نوشتن و تصویرگری الگوی پیتر ترغیب کرد؟
اول ، عشق مطلق به الگو! هم زیبا و هم کاربردی است.
ابتدا عملکرد با بچه های خودم متوجه شدم که شناخت الگو چقدر مهم است. این به آنها کمک کرد که آینده را پیش بینی کنند. به آنها احساس کنترل می داد. اگر آنها تشخیص دهند که هر روز لباس می پوشیم ، صبحانه می خوریم و مسواک می زنیم ، این یک الگوی است! آنها می توانند ببینند که هر روز صبح تکرار می شود و می دانند چه انتظاری دارند.
دلیل دوم زیبایی خالص است. الگوها همه جا هستند و زرق و برق دار هستند! من هرگز فرصتی را برای ایجاد الگویی برای کاغذهای انتهایی کتابهایم پیدا نمی کنم. وقتی کار روی کارهای هنری این کتاب را شروع کردم ، یکی از اولین کارهایی که کردم این بود که کتابخانه کمی از الگوها را با دست ایجاد کردم. این برای من یک لذت گناه بود ، اما من همیشه سعی می کنم دستم را به این هنر برگردانم.
درباره الگوها با الگوی پیتر اطلاعات کسب کنید
آیا هنگام نوشتن و تصویرگری کتاب ، کلمات یا تصاویر ابتدا به سراغ شما می آیند؟
من با کمی از هر دو شروع می کنم. من یک کتاب طراحی را نگه می دارم و کار را با طرح های کوچک و کلمات خط دار شروع می کنم. این یک روند نامرتب است. وقتی فکر می کنم چیزی را که دوست دارم داشته باشم ، کلمات را از تصاویر جدا می کنم و نسخه خطی را تایپ می کنم. سپس شروع به کوچک سازی طرح ها و اصلاح آنها می کنم. یکی از خوشحالی های نویسنده بودن و تصویرگری بودن این است که می توانم آزادانه بتوانم هر دو قسمت داستان را جابجا کنم بنابراین یک روند بسیار ارگانیک است.
درباره الگوها با الگوی پیتر اطلاعات کسب کنید
آیا کتاب تصویری مورد علاقه ای داشتید که بزرگ شود؟ اگر چنین است ، آیا به یاد دارید که چرا آن را خیلی دوست داشتید؟
خانم سوزی ، توسط میریام یانگ. این تصویر توسط آرنولد لوبل نشان داده شده است. خوشحالم که اکنون دوباره به چاپ رسیده است. خانم سوزی سنجاب بود و "در نوک ، نوک ، بالای یک درخت بلوط بلند زندگی می کرد." هیچ چیز در مورد این کتاب دوست ندارم ، اما از کودکی به خصوص تمام جزئیات خانه ای را که او در آن زندگی می کرد دوست داشتم. در حقیقت ، وقتی فرصتی برای تزئین اتاق خود پیدا کردم ، اصرار بر یک فرش سبز خزه ای داشتم ، درست مثل خانم سوزی. موهایش از خزه واقعی ساخته شده بود و من هم نبودم (این یک پارگی طولانی بود ، دهه 70) ، اما هنوز هم به یاد دارم که آن را انتخاب کردم و سعی کردم رنگ را تا آنجا که می توانم نزدیک کنم. دنیایی که یانگ و لوبل خلق کردند جادویی بود و من بخشی از آن را می خواستم.
درباره الگوها با الگوی پیتر اطلاعات کسب کنید
من از زمان تحصیل در دانشگاه می خواستم کتاب بنویسم و تصویرگری کنم اما تا سی سالگی واقعاً به آن پایبند نبودم. من در آن زمان برای مجله ها و روزنامه ها تصویرگری می کردم و سخت بود که جایی برای یک پروژه جانبی که ممکن است به جایی نرسد ، ایجاد کنم. هر چند در مقطعی فهمیدم که اگر سعی نکنم برای همیشه پشیمان خواهم شد. تصمیم گرفتم هر روز یک ساعت یا بیشتر وقت بگذارم تا اینکه اولین ایده کتابم را برای ارسال به ناشران به ذهنم رسید. این شروع کند بود ، اما چیزهای زیادی آموختم. چند ایده اول من رد شد (احتمالاً به دلایل خوب) اما با هر مرحله فکر می کنم پیشرفت کردم. وقتی سرانجام اولین کتابم را فروختم ، این رویایی بود که به حقیقت پیوست.
تکنیک ها یا روش های زیادی برای آموزش این مفهوم وجود دارد ، بیایید یکی از آنها را به صورت گام به گام ببینیم.
در این تکنیک ، هدف ما این است که ابتدا کودک را با مفهوم بیشتر و کمتر و به دنبال آن مفهوم کمتری آموزش دهیم.
مرحله 1:
بیایید دو کاسه برداریم و یک کاسه را با 10 سنگ مرمر و یک کاسه دیگر را فقط با 2 سنگ مرمر پر کنیم.
اکنون برای کودک توضیح دهید که این کاسه (کاسه ای با 10 تیله) حاوی مرمرهای بیشتری نسبت به دیگری است (کاسه ای با 2 تیله).
(توجه: هنگام گفتن کلمه بیشتر از برخی از حالت های صورت استفاده کنید و روی آن کلمه استرس ایجاد کنید)
سپس از کودک س askال کنید که کدام کاسه حاوی سنگ مرمر بیشتری است. کودک باید بتواند پاسخ صحیح بدهد.
این فعالیت را با اشیای مختلف تکرار کنید و از کودک بخواهید تشخیص دهد کدام کاسه اشیا more بیشتری دارد.
وقتی کودک مفهوم بیشتری ، یعنی معنای کلمه را بیشتر بفهمد ، می توانیم به مرحله 2 برویم.
گام 2:
در اینجا ، بیایید از نواری استفاده کنیم که اعداد به صورت زیر روی آنها نوشته شده است ،
تصویر اوتیسم 8
به کودک بیاموزید که 1 از 0 بیشتر است ، 2 از 1 بیشتر است ، 3 از 2 بیشتر است ، 6 از 3 بیشتر است و غیره.
کودک را تکرار کرده و از او س questionال کنید ، تا زمانی که کودک متوجه شود.
مرحله 3:
بیایید دو صفحه با رنگ های مختلف ، به عنوان مثال ، سبز و قرمز ، برداریم.
صفحه سبز را با 7 پمپ و صفحه قرمز را با 3 پوم پوم پر کنید.
از کودک بخواهید پوم پوم ها را روی صفحه سبز بشمارد و شماره مربوطه را در زیر صفحه قرار دهید.
شمارش 7 را یاد بگیرید
به همین ترتیب ، از کودک بخواهید پوم پوم ها را روی صفحه قرمز بشمارد و شماره مربوطه را در زیر صفحه قرار دهد.
شمارش 3 را یاد بگیرید
اکنون با مراجعه به نوار مرحله 2 ، از کودک س askال کنید که کدام عدد بیشتر از شماره دیگر است.
در اینجا ، در این نمونه ، 7 بیش از 3 است.
فعالیت را تکرار کنید تا زمانی که کودک بر آن تسلط یابد.
تکنیک فوق برای آموزش مفهوم LESS تکرار می شود.
مرحله 1:
بیایید دو کاسه برداریم و یک کاسه را با 9 مهره و یک کاسه دیگر را فقط با 2 مهره پر کنیم.
اکنون برای کودک توضیح دهید که این کاسه (کاسه ای با 2 مهره) دارای دانه های کمتری نسبت به دیگری است (کاسه ای با 9 مهره)
(توجه: در حالی که کلمه را کمتر می گویید از برخی از حالت های صورت استفاده کنید و روی آن کلمه استرس ایجاد کنید.)
سپس از کودک س askال کنید که کدام کاسه دانه کمتری دارد. کودک باید بتواند پاسخ صحیح بدهد.
این فعالیت را با اشیای مختلف تکرار کنید و از کودک بخواهید تشخیص دهد کدام کاسه اشیا کمتری دارد.
هنگامی که کودک مفهوم کمتر ، یعنی معنای کلمه را کمتر درک کرد ، می توان مرحله 2 را آموزش داد.
گام 2:
از همان نوار برای آموزش مفهوم کمتر دوباره استفاده می شود.
تصویر اوتیسم 8
اکنون به کودک بیاموزید که 2 کمتر از 3 است ، 3 کمتر از 4 است ، 6 کمتر از 9 است ، 5 کمتر از 8 است و غیره.
کودک را تکرار کرده و از او س questionال کنید ، تا زمانی که کودک متوجه شود.
مرحله 3:
دو صفحه با رنگهای مختلف ، مثلاً زرد و آبی بگیرید.
صفحه زرد را با 8 پمپ و صفحه آبی را با 2 پوم پوم پر کنید.
از کودک بخواهید پوم پوم ها را روی صفحه زرد بشمارد و شماره مربوطه را در زیر صفحه قرار دهید.
شمارش 8 را یاد بگیرید
دوباره از کودک بخواهید پوم پوم ها را روی صفحه آبی بشمارد و شماره مربوطه را در زیر صفحه قرار دهید.
شمارش 2 را یاد بگیرید
اکنون با مراجعه به نوار مرحله 2 ، از کودک بخواهید که کدام عدد از عدد دیگر کمتر است.
در اینجا ، در این نمونه ، 2 کمتر از 8 است.
فعالیت را تکرار کنید تا زمانی که کودک بر آن تسلط یابد.
بسته به علاقه کودک می توان این روش را با استفاده از اشیا different مختلف تمرین کرد.
روشهای سرگرم کننده زیادی برای آموزش این مفهوم وجود دارد و کاربرگها بصورت آنلاین برای بارگیری و تمرین در دسترس هستند.
یادگیری مبارک